2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας
  • Αρχική
  • Το σχολείο
    • Ιστορία του σχολείου
    • Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση
    • Ενισχυτική
    • Ενημέρωση-Διαγωνισμοί
    • Αξιολόγηση
    • Βιβλία
    • Αρχείο
  • Δραστηριότητες
    • Δεξιότητες 2025-2026
    • Ενεργός Πολίτης (2025 Γ΄)
    • Δεξιότητες 2024-2025 >
      • Ευ Ζην- (Β)
      • Περιβάλλον και STEAM (Β)
      • Ενδιαφέρομαι και ενεργώ (Β΄)
      • Ευ ζην (Γ)
    • Μουσική Εφημερίδα
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Όμιλος Εικαστικών >
      • Όμιλος Εικαστικών - Επισκέψεις
    • Δεξιότητες 2023-2024 >
      • Ευ Ζην (Α)
      • Ευ ζην (Β)
      • Φροντίζω το περιβάλλον (Α)
      • Φροντίζω το περιβάλλον (Β)
      • Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ (Α)
      • Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ (Β)
      • Δημιουργώ και καινοτομώ (Α)
      • Δημιουργώ και καινοτομώ (Β)
    • Δεξιότητες 2022-2023 >
      • Ευ ζην Β 2022-2023
      • ΕΥ ζην, Γ, 2022-2023
      • Φροντίζω το περιβάλλον (Α)
      • Φροντίζω το περιβάλλον (Β)
      • Φροντίζω το περιβάλλον (Γ)
      • Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ (Α)
      • Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ (B)
      • Ενδιαφέρομαι & Ενεργώ (Γ)
      • Δημιουργώ & Καινοτομώ (Β)
      • Δημιουργώ & Καινοτομώ (Γ)
    • Δεξιότητες 2021-2022 >
      • Α, Οδική Ασφάλεια
      • Α, Η ελιά (φύση)
      • Α, Ανθρώπινα Δικαιώματα
      • A STEAM
      • Β, Γνωρίζω το σώμα μου
      • Β, φυσικές καταστροφές
      • Β, Εθελοντισμός
      • B-STEAM
      • Γ, ισότιμες σχέσεις
      • Γ, Η ελιά (πολιτισμός)
      • Γ, Διαφορετικότητα
      • Γ. Αγωγή σταδιοδρομίας
    • Η ταυτότητα της ημέρας
    • Εκδηλώσεις >
      • Ημέρα Ποίησης 2017
      • 3 Ιεράρχες 2017
    • Βιωματικές δράσεις
    • Ρομποτική
    • Code club
  • Προγράμματα
    • eTwinning 2023-2024
    • Φιλαναγνωσία
    • Food for Thought
    • Erasmus+ >
      • Video Art Miden
    • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση >
      • Περιβαλλ. 2016
      • Περιβαλλ. 2014
    • Συνομήλικοι μεσολαβητές >
      • Λέξεις που πληγώνουν
      • Μονόλογοι από το Αιγαίο >
        • Μονόλογοι - εικαστικά
    • Erasmus+ (2015-7)
    • Comenius 2012-4
    • Comenius 2009-11
    • medDiet
    • ΣΕΝ / JA Greece
  • Δημιουργίες
    • Γεωγραφία 2026
    • Εικαστικά 2025-2026
    • Εφημερίδα (2025)
    • Εικαστικά 2024-2025
    • Εικαστικά 2023-2024
    • Εικαστικά 2022-2023
    • Εικαστικά 2021-2022
    • Εικαστικά (παλαιότερα) >
      • Εικαστικά 2020-2021
      • ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ 2019-2020 >
        • Κυκλαδικά 2019
      • Εικαστικά 2018-2019
      • Εικαστικά 2017-2018
      • Εικαστικά 2016-2017
      • Εικαστικά 2015-2016
      • Εικαστικά 2014-2015
      • Εικαστικά 2013-2014
    • Μονόλογοι από το Αιγαίο (εικ)
    • Το πιο γλυκό ψωμί
    • Συνέντευξη με τον παππού μου
    • video
    • Το περιοδικό μας
  • Παλαιότερα
  • Επικοινωνία
    • privacy
Ομαδική εργασία σε μεγάλη επιφάνεια με ακριλικούς μαρκαδόρους από τις μαθήτριες της Γ Τάξης Χριστιάννα Γαϊτανάρου, Εαγγελία Γυφτέα και Ελένη Μάλαμα

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ
Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ

Βρίσκεστε στην ιστοσελίδα του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας. Για να δείτε το πρόγραμμα των Εξετάσεων και χρήσιμα έγγραφα κάνετε κλικ στο πλήκτρο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Erasmus+: Φιλοξενία εταιρικών σχολείων

Picture
Επί δύο εβδομάδες μέσα στον Μάιο το σχολείο μας βρισκόταν σε μεγάλη κινητικότητα καθώς φιλοξενούσαμε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τρεις διαφορετικές χώρες. Η αλήθεια είναι ότι μια τέτοια φιλοξενία είναι απαιτητική, προσφέρει όμως παράλληλα και την ευκαιρία για μικρές αποδράσεις ...
Έτσι λοιπόν από 11 έως 16 Μαΐου φιλοξενούσαμε τους Γερμανούς και Λιθουανούς εταίρους μας: φυσικά τους δείξαμε την πόλη μας αλλά και την Αρχαία Μεσσήνη και την Αρχαία Ολυμπία. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να διοργανώσουμε μια ξεχωριστή άσκηση σεισμού, καθώς η θεματολογία του προγράμματος αφορούσε τόσο στην τέχνη όσο και στις φυσικές καταστροφές.
H φίλη μας η Nele μας άφησε ένα μικρό σημείωμα όπου μας γράφει για το πόσο της άρεσε η δραστηριότητα με το κουκλοθέατρο, όπου κατασκεύασαν κούκλες από πατάτες (!!) και δημιούργησαν σύντομα αυτοσχέδια θεατρικά. Δείτε περισσότερα για το τι μας έγραψαν τα παιδιά που φιλοξενήσαμε: 

Την επόμενη εβδομάδα, από 18 έως 23 Μαΐου φιλοξενήσαμε τους Ισπανούς φίλους μας από το νησί της Τενερίφης. Την Τετάρτη 20/5 σε συνεργασία με τον Ορειβατικό Σύλλογο Καλαμάτας περπατήσαμε μαζί το μονοπάτι που οδηγεί στον Κουταλά, την Πέμπτη 21/5 επισκεφθήκαμε μαζί τους τα σπήλαια Διρού, περπατήσαμε τα ιστορικά μονοπάτις της Αρεόπολης και απολαύσαμε μοναδικές λιχουδιές στις Θαλάμες. Την Παρασκευή η ομάδα επισκέφθηκε τη Βαμβακού στη γειτονική Λακωνία, όπου παρακολούθησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Η χορωδία του 2ου Γυμνασίου στην Ιταλία

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επίσκεψη της χορωδίας του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας στην Ιταλία, από 14 έως 17 Μαΐου. Η χορωδία ταξίδεψε για να συμμετάσχει σε εκδήλωση του Πανεπιστημίου της Παβίας, αφιερωμένη στον μεγάλο ποιητή Νικόλαο Ούγκο Φώσκολο με τίτλο «Η Παβία συναντά την ελληνική μουσική».Η κεντρική εκδήλωση, το Σάββατο 16 Μαΐου, ξεκίνησε στον προαύλιο χώρο του Πανεπιστημίου, όπου οι συμμετέχουσες χορωδίες τραγούδησαν τον ελληνικό Εθνικό Ύμνο μπροστά στο άγαλμα του Φώσκολου. Στη συνέχεια, παρουσίασαν το πρόγραμμά τους στην επιβλητική αίθουσα εκδηλώσεων, έναν χώρο ιστορικά φορτισμένο και με θαυμάσια ακουστική. Η χορωδία του 2ου Γυμνασίου, υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας Μουσικής Κωνσταντίνας Νικολοπούλου, παρουσίασε ένα πρόγραμμα με παραδοσιακά τραγούδια και καντάδες, καθώς και γνωστά τραγούδια του έντεχνου ελληνικού ρεπερτορίου, ενώ μαθήτριες απήγγειλαν ποιήματα στην ιταλική γλώσσα. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στον ναό Santa Maria del Carmine, όπου ελληνικές χορωδίες παρουσίασαν εκκλησιαστικούς ύμνους σε νεανικό κοινό της πόλης. Την Κυριακή 17 Μαΐου, η χορωδία του 2ου Γυμνασίου παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία στον ελληνορθόδοξο ναό Santa Maria Podone και έψαλε ύμνους κατά τη διάρκεια της ακολουθίας. Στον ελεύθερο χρόνο τους, οι μαθητές, μαζί με τους συνοδούς καθηγητές τους, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Σκάλα του Μιλάνου και το Θεατρικό Μουσείο, να περιηγηθούν στο κέντρο του Μιλάνου και να θαυμάσουν τον καθεδρικό ναό (Duomo).
Το 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας στην υλοποίηση της δράσης δέχτηκε πολύτιμη συνδρομή από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο, το «Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου», την εταιρεία ΠΥΡΗΝΑΣ Α.Ε. (Κουτέλας Μενέλαος – Κουτέλας Χαράλαμπος), καθώς και τον κ. Χρήστο Συκά για την τεχνική υποστήριξη των ηχητικών στην εκδήλωση του Εργατικού Κέντρου.

Γέφυρες Γνώσης στην Καρδιά της Ευρώπης: Εμπειρίες από ένα Τσέχικο Gymnázium

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus+, η εκπαιδευτικός Βασιλική Κορακά του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας πραγματοποίησε τον Απρίλιο επίσκεψη «job shadowing» στο Gymnázium Brno Křenová στην Τσεχία. Η εμπειρία αυτή πρόσφερε μια ουσιαστική εικόνα ενός σχολείου υψηλών απαιτήσεων, όπου η ακαδημαϊκή επίδοση συνδυάζεται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ταλέντων.
Το Gymnázium αποτελεί βασικό θεσμό προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με οκταετή εξαετή και τετραετή προγράμματα σπουδών. Η εισαγωγή γίνεται μέσω εξετάσεων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον με υψηλό μαθησιακό κίνητρο και έντονο ακαδημαϊκό προσανατολισμό.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε ο τρόπος διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά σε πειράματα και εργαστηριακές δραστηριότητες, προσεγγίζοντας τη γνώση βιωματικά και αναπτύσσοντας κριτική σκέψη. Παράλληλα, σημαντική θέση κατέχουν οι Τέχνες, καθώς μουσική και εικαστικά θεωρούνται αναπόσπαστο μέρος της συνολικής καλλιέργειας των μαθητών.
Η καθημερινή λειτουργία του σχολείου βασίζεται στον σεβασμό, την αυτονομία και τον διάλογο. Οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν περισσότερο ως καθοδηγητές, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και την οργανωμένη διαχείριση της γνώσης.
Η εμπειρία αυτή ανέδειξε πρακτικές που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και στο ελληνικό σχολείο, όπως η ενίσχυση της βιωματικής μάθησης, η αναβάθμιση του ρόλου των Τεχνών και η μεγαλύτερη ευελιξία στις εκπαιδευτικές διαδρομές των μαθητών. Η επιλογή κατεύθυνσης θεωρητική ή επαγγελματική γίνεται από το γυμνάσιο.
Επιστρέφοντας, γίνεται ακόμη πιο σαφές ότι η εκπαίδευση μπορεί να είναι ταυτόχρονα απαιτητική και δημιουργική, προετοιμάζοντας όχι μόνο επιτυχημένους μαθητές αλλά και ολοκληρωμένους πολίτες.
Ευχαριστίες
Θερμές ευχαριστίες στο πρόγραμμα Erasmus+ για τη δυνατότητα παρακολούθησης εργασίας, καθώς και στην ομάδα Erasmus του σχολείου της Μπρνο για τη συνεργασία και τη φιλοξενία. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον κ. Martin Harásek εκπαιδευτικό γεωγραφίας  και βραβευμένο ως καλύτερο εκπαιδευτικό του σχολείου για το 2024, για τη σημαντική συμβολή του στην οργάνωση της μετακίνησης.

Κλιματική Δικαιοσύνη

Picture
Η Μαθητική Εβδομάδα Δράσης, η μακροβιότερη δράση σχολικού ακτιβισμού, συνεχίζει να κινητοποιεί την εκπαιδευτική κοινότητα για 22η χρονιά! Αυτή τη φορά ενώνει τις φωνές μαθητών και μαθητριών όλων των βαθμίδων, από όλη την Ελλάδα, αλλά και από το εξωτερικό, θέλοντας να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα για Κλιματική Δικαιοσύνη! Με θεματικό άξονα το παραπάνω αίτημα, και με δεδομένο ότι οι λιγότερο υπεύθυνοι για την κλιματική κρίση είναι αυτοί που πλήττονται περισσότερο, η φετινή θεματική εστιάζει στην τροφή, πώς δηλαδή η κλιματική κρίση επηρεάζει και έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ποσότητα όσο και στην ποιότητα της τροφής που καταναλώνουμε ανά τον κόσμο. Η μαθητική εκστρατεία, που συνδέεται με τον ΣΤΌΧΟ 2: ΜΗΔΕΝΙΚΉ ΠΕΊΝΑ και ΣΤΌΧΟ 13: ΔΡΆΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΊΜΑ από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, φιλοδοξεί να διερευνήσει τη σχέση κλίματος και τροφής, να ευαισθητοποιήσει την σχολική κοινότητα πάνω σε ζητήματα κοινωνικής αδικίας και επισιτιστικής ανασφάλειας και παράλληλα, να καλλιεργήσει στάσεις και συμπεριφορές υπεύθυνης κατανάλωσης για έναν αειφόρο κόσμο. Μια διαδρομή από το χωράφι στο καλάθι μας, που έχει να μας αποκαλύψει μια άρρηκτη σχέση μεταξύ ανθρώπου και Γης, καθώς και την αλληλεξάρτηση κλιματικής κρίσης και τροφής. 
Oι μαθητές της Α΄Γυμνασίου συμμετέχουν στη δράση αυτή που διοργανώνεται από την Action Aid μέσω βιωματικών δράσεων στην τάξη και δημιουργίας Leporellos ή αλλιώς "βιβλία ακκορντεόν" διαδίδοντας το μήνυμα για κλιματική δικαιοσύνη!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Βασιλική Κορακά ΠΕ04.05

Δες τη Ζωή με Άλλα Μάτια

Picture
​Μία ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 08/05/2026 στον χώρο του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας.Στο πλαίσιο του προγράμματος "Δες τη Ζωή με Άλλα Μάτια" υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας τον  Β. Αυγουλά, δικηγόρο και πρόεδρο της ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», άτομο με οπτική αναπηρία. Απευθυνόμενος σε μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης ο κ. Αυγουλάς εξήγησε  τον τρόπο με τον οποίο ένας ολικά τυφλός "διαχειρίζεται" την καθημερινότητά του και ανταπεξέρχεται στις ανάγκες του (πνευματικές, κοινωνικές και υλικές).

Picture
Με έμφαση στη μαθητοκεντρική προσέγγιση, επιδίωξε και πέτυχε την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, που δεν δίστασαν να εξωτερικεύσουν κάθε τους σκέψη και συναίσθημα. Ο διάλογος που ακολούθησε επέτρεψε σε όλους να καταλάβουν πως ο αποκλεισμός των ατόμων με ιδιαιτερότητες δεν αποτελεί λύση, ενώ η ενσυναίσθηση και η αλληλοαποδοχή αποτελούν τα εχέγγυα για μια συμπεριληπτική κοινωνία που οφείλουμε να διαμορφώσουμε. Συντονιστές της δράσης για το σχολείο ήταν οι εκπαιδευτικοί Καρανικολόπουλος Σωτήρης (ΠΕ03) και Παπαβασιλείου Σταυρούλα(ΠΕ02).

Συναυλία της χορωδίας στο Εργατικό Κέντρο

Τη Δευτέρα 27 Απριλίου η χορωδία του σχολείου μας έδωσε συναυλία στο Εργατικό Κέντρο της πόλης με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του ταξιδιού στην Παβία και το Μιλάνο στα μέσα Μαΐου. Η αίθουσα του Εργατικού Κέντρου γέμισε από παιδιά, γονείς, συγγενείς και φίλους που  ήρθαν με χαρά να απολαύσουν τα παδιά μας και να ενισχύσουν το έργο τους. Δείτε το ρεπορτάζ τοπικού καναλιού

Εκδρομή στην Αθήνα

Την Παρασκευή 24 Απριλίου το 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας πήγε εκδρομή στην Αθήνα: η Α΄ Τάξη πήγε στο Πλανητάριο, η Β΄ Τάξη στην Αρχαία Αγορά και την Πνύκα και η Γ΄ Τάξη στην Ακρόπολη. Ένα παιδί της Α΄ Τάξης μας γράφει τις εντυπώσεις του ...
Πριν λίγες μέρες η Α΄ Γυμνασίου πήγε εκδρομή στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Πλανητάριο. Το ταξιδι με το λεωφορείο κράτησε περίπου 3,5 ώρες, μαζί με μια σύντομη στάση. Όταν επιτέλους φτάσαμε στον προορισμό μας στο Παλαιό Φάληρο, δυο κυρίες μάς συνόδευσαν από τον είσοδο στον χώρο της προβολής. Το πρώτο πράγμα που έβλεπες, όταν έμπαινες μέσα, ήταν μια μεγάλη στρογγυλή αίθουσα. Αφού καθίσαμε, τα φώτα έκλεισαν και άρχισε να παίζει ένα φανταστικό βίντεο που μιλούσε για τους πλανήτες και τη γη. Το εντυπωσιακό ήταν ότι φαινόταν το έδαφος σαν να κουνιέται και η όλη η αίθουσα νόμιζες ότι περιστρέφεται. Το μειονέκτημα ήταν ότι καθώς πέρναγε η ώρα ζαλιζόσουν από τις πολλές κινήσεις, γιατί ήταν λες και οι πλανήτες έπεφταν επάνω σου. Όταν τελείωσε η ταινία, μπήκαμε στο λεωφορείο και πήγαμε στο Mall όπου μείναμε μέχρι τις 5 το απόγευμα. Γύρω στις 8.30 το βράδυ είχαμε πια επιστρέψει στο σχολείο. Ήταν μια τέλεια εμπειρία για μας και θα θέλαμε να την ξαναζήσουμε. Ελπίζω το σχολείο μας να οργανώσει ξανά κι άλλες τέτοιες εκδρομές στο μέλλον.
                                                                                                           Νέιμ Ντούλια, 27-4-2026

Υιοθετούμε μια παραλία!

Picture
Οι  μαθητές της Β’ Γυμνασίου ως  ομάδα "Οι Πράσινοι Εξερευνητές του 2ου Γυμνάσιου Καλαμάτας" συμμετέχουν  στο πρόγραμμα υιοθέτησης παραλίας από τη WWF έχοντας έτσι  την ευκαιρία να συμβάλουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος. Η δράση συνδέεται άμεσα με τον Στόχο 14 της ατζέντας 2030 των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης, «Ζωή στο Νερό», καθώς προάγει την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και τη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης. Μέσα από δράσεις καθαρισμού, καταγραφής απορριμμάτων και ευαισθητοποίησης, οι μαθητές αναπτύσσουν οικολογική συνείδηση. Η συμμετοχή τους ενισχύει την έννοια της ενεργού πολιτειότητας και της υπευθυνότητας απέναντι στη φύση. Παράλληλα, καλλιεργούνται αξίες όπως η συνεργασία, ο σεβασμός και η αλληλεγγύη. Έτσι, το σχολείο γίνεται χώρος δράσης και ουσιαστικής συμβολής σε ένα βιώσιμο μέλλον. Τον Απρίλιο προχωράμε στην πρώτη καταγραφή απορριμάτων καθώς και συλλογή τους σε τμήμα της ανατολικής παραλίας της πόλης μας την οποία και υιοθετούμε.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Βασιλική Κορακά ΠΕ04.05

Ένα μήνυμα για την ειρήνη

Picture
Τα παιδιά του 2ου Γυμνασίου στέλνουν ένα μήνυμα για τον πόλεμο. Το σχολείο μας αξιοποίησε τη δημιουργικότητα και τη θετική διάθεση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, προκειμένου να εκφράσει την αγανάκτησή του απέναντι στη βία και την καταστροφή, αλλά και την αλληλεγγύη του προς τους λαούς που δοκιμάζονται. Μέσα από συμβολικές κινήσεις, οι μαθητές ένωσαν τις φωνές τους, στέλνοντας μήνυμα ειρήνης, ελπίδας και συνεργασίας. Ελπίζουμε ότι θα ζούμε σε έναν κόσμο όπου θα κυριαρχούν ο σεβασμός, η κατανόηση και η αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων. Η ελπίδα και η ανθρωπιά μπορούν να σταθούν απέναντι σε κάθε μορφή σύγκρουσης.

Δημιουργικές δραστηριότητες στο μάθημα της Γεωγραφίας

Οι μαθητές της Α΄γυμνασίου εργάστηκαν ομαδικά και ατομικά δημιουργώντας  χειροτεχνίες με θέμα το Ηλιακό Σύστημα, μια δημιουργική δραστηριότητα που συνδυάζει τη μάθηση με τη φαντασία. Δείτε περισσότερα εδώ ...
«Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω όχι στη βία και στον εκφοβισμό»
Μπαλόνια: Δραστηριότητες του σχολείου στην κεντρική πλατεία
Δραστηριότητες του σχολείου στην κεντρική πλατεία
Η ομάδα των μεσολαβητών
Δεν σπάσαμε μόνο μπαλόνια αλλά και τη σιωπή απέναντι στην σχολική βία και τον εκφοβισμό!
Η ομάδα της σχολικής διαμεσολάβησης του σχολείου μας συμμετείχε στην Πανελλήνια Δράση ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό που διοργανώθηκε από το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης (ΔΣΣΔ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Στη δράση που πραγματοποιήθηκε στις 6 Μαρτίου 2026, ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας, μπήκαμε ο ένας στη θέση του άλλου πραγματοποιώντας συνεργατικές δράσεις που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και δυναμώσαμε τις φωνές μας απέναντι στη βία και τον εκφοβισμό.
Ενημέρωση από το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών θυμάτων βίας του Δήμου Καλαμάτας
Picture
Η Διεπιστημονική Ομάδα του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών θυμάτων βίας του Δήμου Καλαμάτας  επισκέφθηκε το σχολείο μας τη Δευτέρα 2 Μαρτίου 2026 με σκοπό την πραγματοποίηση μίας βιωματικής δραστηριότητας για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με ζητήματα έμφυλης βίας και στερεοτυπικών απόψεων μέσα από την έμφυλη διάσταση.
Μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε αυτή τη βιωματική δραστηριότητα όπου συζήτησαν για τα έμφυλα στερεότυπα και τον αντίκτυπο που έχουν στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, εξέφρασαν τις απόψεις τους και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα σεβασμού και ισότητας στις σχέσεις των δύο φύλων.

Γνωριμία με το διάστημα και το Σύμπαν!


Πόσο μεγάλη είναι η Γη σε σχέση με τον Ήλιο και τους άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος; Πόσα άστρα έχει ο γαλαξίας μας και πόσοι γαλαξίες υπάρχουν στο σύμπαν; Πώς εξελίσσεται η ζωή των άστρων; Σε αυτά άλλα και σε άλλα μαγευτικά ερωτήματα δόθηκαν απαντήσεις στους μαθητές του τμήματος Γ2 του σχολείου μας που παρακολούθησαν το πρόγραμμα «ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΡΑ!» την Παρασκευή 27/02/2026 στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας με υπεύθυνο προγράμματος τον κύριο Άρη Μυλωνά.
Δείτε περισσότερα: (20+) 🔭 ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΡΑ! 📅... - Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας | Facebook

«Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω όχι στη βία και στον εκφοβισμό»

Αφίσα για τη δράση της 6ης Μαρτίου κατά της βίας
Το σχολείο μας συμμετέχει για άλλη μια χρονιά στην Πανελλήνια Δράση ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό που διοργανώνει το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης (ΔΣΣΔ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στη σχολική βία και στον εκφοβισμό με έμφαση στον ρόλο της ενσυναίσθησης. Η δράση θα πραγματοποιηθεί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και στην δική μας πόλη στις 6 Μαρτίου 2026 στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας.
      Σας περιμένουμε!

Μαθητές του σχολείου συναντούν τον Δήμαρχο της Καλαμάτας

Picture
Εκπαιδεύοντας τους μαθητές και τις μαθήτριές μας ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες, για πρώτη φορά φέτος υλοποιούμε στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Λέμε την αλήθεια στην εξουσία». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο  στοχεύει στην ενδυνάμωση των μαθητών, ώστε  να μπορούν οι ίδιοι να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στο έργο της δημιουργίας ενός πιο δίκαιου και ειρηνικού κόσμου. Σχετικά με τη συνάντηση των παιδιών του Β3 με τον Δήμαρχο της Καλαμάτας δείτε εδώ.
   

Παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Φεβρουαρίου, μέλη της χορωδίας του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις της ΕΡΑ Καλαμάτας. Διαβάστε αναλυτικότερα για την επίσκεψη εδώ ...

Πρόγραμμα από 9 Φεβρουαρίου 2026

Κατεβάστε σε pdf το συνολικό πλήρες εβδομαδιαίο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών από 9/2/2026

Ενημέρωση για την Υγεία και την Υγιεινή της Έμμηνου Ρύσης

Picture
Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα «Ευαισθητοποίηση και Ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού για την Υγεία και την Υγιεινή της Έμμηνου Ρύσης» το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής (ΙΚΠΙ) και την οργάνωση SolidarityNow.

Στόχος της δράσης είναι η προαγωγή της υγείας των εφήβων και η ευαισθητοποίησή τους σχετικά με την υγεία και την υγιεινή της έμμηνου ρύσης. Η εμμηνορρυσία αποτελεί μια φυσιολογική βιολογική διαδικασία, η οποία όμως εξακολουθεί να περιβάλλεται από παρανοήσεις και ελλιπή ενημέρωση, για αυτό κρίνεται απαραίτητο να αποδομηθούν πληροφορίες που δεν στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα και ταυτόχρονα να μειωθούν τυχόν προκαταλήψεις και να ενισχυθεί ο σεβασμός και η ισότητα μεταξύ των φύλων.

Η δράση υλοποιήθηκε στις 4 και 5 Φεβρουαρίου 2026 και σε αυτήν συμμετείχαν αγόρια και κορίτσια από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου μας. Κατά την διάρκεια της δράσης αναπτύχθηκαν ζητήματα όπως οι εφηβικές σωματικές αλλαγές σε αγόρια και κορίτσια, η σύνδεση της εφηβείας με την έμμηνο ρύση καθώς η κατανόηση του αναπαραγωγικού συστήματος και του εμμηνορρυσιακού κύκλου. Παρουσιάστηκαν τα συνηθισμένα συμπτώματα της έμμηνου ρύσης καθώς και τα προϊόντα περιόδου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Τέλος, δόθηκε χρόνος στους μαθητές να υποβάλουν τις δικές τους ερωτήσεις και να λύσουν τυχόν απορίες τους.

Ενημέρωση για την ενδοοικογενειακή βία

Φωτογραφία από την ενημέρωση των παιδιών
Πιστεύοντας ακράδαντα στον πολυσχιδή  ρόλο της εκπαίδευσης και επενδύοντας στη σημασία της πρόληψης υποδεχτήκαμε σήμερα Τετάρτη, 21/01/2026, στο χώρο του σχολείου μας τον κύριο Μαλτίδη Χαράλαμπο,Αστυνόμο  Α΄, Υπεύθυνο του Γραφείου Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας Καλαμάτας (ΓΑΕΒ), προκειμένου να ενημερώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες τμημάτων της Β΄Τάξης για θέματα της αρμοδιότητάς του.
Σε ένα φιλικό κλίμα, ο κος Μαλτίδης εκκινώντας από τη διευκρίνιση σχετικών όρων (οικογένεια,θεσμοί,μορφές βίας, όρια, παραβατικότητα, ποινή, τιμωρία, σωφρονισμός) εξήγησε στα παιδιά ποιες πράξεις θεωρούνται ενδοοικογενειακή βία,σε ποιους μπορούν να απευθύνονται όταν γνωρίζουν ή βιώνουν τέτοια περιστατικά και ποια είναι η αποστολή της Αστυνομίας. Επίσης τους "σύστησε" την εφαρμογή PANIC BUTTON, εξηγώντας τους τον τρόπο που αυτή λειτουργεί,αλλά και την αντίστοιχη εφαρμογή  SAFE.YOUth για τις μικρότερες ηλικιακά ομάδες.
Το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν αμείωτο καθ' όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης και οι ερωτήσεις τους δεν έμειναν αναπάντητες.
Η ενημερωτική επίσκεψη οργανώθηκε από την κα Παπαβασιλείου Σταυρούλα,εκπαιδευτικό του σχολείου μας και οι ευχαριστίες μας στον κο Μαλτίδη αφορούν όχι μόνο στην αποδοχή της πρόσκλησής μας αλλά και στον εξαιρετικό τρόπο διάδρασης με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Χριστουγεννιάτικα σκίτσα
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που έρχονται τα Χριστούγεννα, γιατί αυτές οι μέρες είναι γεμάτες χαρά και ενθουσιασμό. Θα στολίσουμε το δέντρο μας, θα ανάψουμε φωτάκια και θα περάσουμε όμορφες στιγμές με την οικογένεια και τους φίλους μας. Θα ανταλλάξουμε δώρα, θα γελάσουμε πολύ και θα χορτάσουμε νόστιμα γλυκά. Τα Χριστούγεννα μας κάνουν να νιώθουμε ζεστασιά και ευτυχία.
Κείμενο: Ελισάβετ και Ελέσα Β3 - σχέδιο: Αντιγόνη Γ2

Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Ανακοινώθηκε από το Γυμνάσιο Παραλίας το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με αναπηρία

Picture
Κάνοντας πράξη την ενσυναίσθηση και την αποδοχή,,τμήματα της Β' Τάξης του σχολείου μας με τη συνοδεία εκπαιδευτικών ,έλαβαν μέρος στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία της πόλης μας την Τετάρτη 3/12/2025 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.Ήταν μια πρωτοβουλία του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Καλαμάτας, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας της ένταξης,της αλληλεγγύης και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μέσα από δημιουργικές παρουσιάσεις,βιωματικές δράσεις και συνεργατικές δραστηριότητες πληροφορήθηκαν για τις διάφορες μορφές αναπηρίας και κατανόησαν την πολυτιμότητα της συμπερίληψης.
Πρόσθεσαν ,ουσιαστικά, και τη δική τους φωνή για να μεταλαμπαδεύσουν  ένα σημαντικότατο  μήνυμα:"Κάθε άνθρωπος,ανεξάρτητα από τις διαφορές του, έχει μοναδικές δυνατότητες που αξίζει να αναδειχτούν". 

Εφημερίδα

Δείτε το πρώτο τεύχος της εφημερίδας μας για τη νέα σχολική χρονιά 

Νέο ωράριο λειτουργίας

1η ώρα: 08.15 - 09.00
2η ώρα: 09.05 - 09.50
3η ώρα: 10.00 - 10.45
4η ώρα  10.55 - 11.40
5η ώρα: 11.50 - 12.35
6η ώρα: 12.40 - 13.25
7η ώρα: 13.30 - 14.10
- Εικαστικά
- Δεξιότητες 
- Ενεργός Πολίτης
- Εφημερίδα

Σεπτέμβριος 2025: Ελέγξτε τα βιβλία σας

Δείτε τον πλήρη κατάλογο και ελέγξτε εάν παραλάβατε όλα τα βιβλία της τάξης σας

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Ημέρα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού - 6 Μαρτίου 2025

«Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι» : Η ομάδα μεσολαβητών και η χορωδία του σχολείου μας συμμετείχαν μαζί με άλλα σχολεία στη δράση κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας στις 6 Μαρτίου 2025. Οι ομάδες παρουσίασαν φέτος τραγούδια που έγραψαν τα παιδιά. Μπορείτε να διαβάσετε περιγραφή των εκδηλώσεων με πολλές φωτογραφίες και να παρακολουθήσετε τα τραγούδια σε βίντεο δημοσιευμένο σε ιστοσελίδα τοπικού μέσου. Δείτε επίσης το σχετικό δελτίο τύπου.

Δωρεά μαλλιών για το "Άλμα ζωής"

Picture
 Με μεγάλη μας χαρά και υπερηφάνεια θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τα 11 υπέροχα κορίτσια του σχολείου μας, Ακυλίνα, Βάσια, Γεωργιάννα, Δήμητρα, Ελευθερία, Ελισάβετ, Ερίσα, Έφη, Ιάσμη, Όλγα και Παναγιώτα που αποφάσισαν να δωρίσουν τα μαλλιά τους στο "Άλμα Ζωής", για τη δημιουργία περουκών για ανθρώπους που έχουν χάσει τα δικά τους λόγω καρκίνου ή άλλων σοβαρών ασθενειών. Επίσης, ένα μεγάλο μπράβο αξίζει και στα 2 κορίτσια μας, τη Βικτώρια και τη Φανή, που έφεραν τις κομμένες τους κοτσίδες από προηγούμενες δωρεές, δείχνοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη τους.
Θα θέλαμε, ακόμη, να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τις 2 επαγγελματίες κομμώτριες που βοήθησαν εθελοντικά στη διαδικασία, προσφέροντας τον χρόνο και τις δεξιότητές τους με απλόχερη καλοσύνη. 
Η γενναιοδωρία και η αγάπη των μαθητών μας, μας γεμίζουν περηφάνια. Μέσα από την προσφορά τους, κατάφεραν να χαρίσουν χαμόγελα και ελπίδα σε συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη, δείχνοντας πως η αλληλεγγύη είναι δύναμη και η ανθρωπιά πράξη.

Επίσκεψη σε Νεμέα και Δημητσάνα

​Την Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2024, ομάδα μαθητών του σχολείου μας συνοδεία τριών εκπαιδευτικών, επισκέφθηκαν το Κέντρο Δορυφορικών Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ στη Νεμέα και το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα. (δείτε περισσότερα ...)

H χορωδία του 2ου Γυμνασίου στο Μουζάκι Καρδίτσας

Picture
Στο Μουζάκι Καρδίτσας βρέθηκε στις 4 και 5 Δεκεμβρίου η χορωδία του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας για τη 16η Διεθνή Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών του 42ου Διεθνούς Φεστιβάλ Καρδίτσας. Δείτε σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ   
​Το σχολείο μας ευχαριστεί τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τον κ. Κουτέλα της εταιρείας ΠΥΡΗΝΑΣ ΑΕ για την ευγενική του χορηγία.


Εκπαίδευση στις Πρώτες Βοήθειες

Picture
Το σχολείο μας συμμετείχε στο εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Εκπαιδευτικό Προγράμματα Αγωγής Υγείας του «KIDS SAVE LIVES -Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές» . Στόχοι του προγράμματος είναι η μετάδοση βασικών δεξιοτήτων, δηλαδή η αντιμετώπιση θύματος πνιγμονής από ξένο σώμα, θύματος πνιγμού, αναίσθητου θύματος, θύματος χωρίς φυσιολογική αναπνοή και η κλήση σε Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης. Επίσης όσοι πρόκειται να βοηθήσουν ένα θύμα θα πρέπει να φροντίσουν ώστε αυτό να νιώθει πιο άνετα και να αποτρέψουν μια επιδείνωση της κατάστασής του μέχρι την άφιξη των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης.
Παράλληλα, το πρόγραμμα εστιάζει σε θέματα πρόληψης όπως η αναγνώριση καρδιακού και εγκεφαλικού επεισοδίου, η πρόληψη σοβαρού τραυματισμού και στη χρήση νέων τεχνολογιών (app iSAVElives κ.ά.), που στόχο έχουν να προετοιμάσουν και να οργανώσουν κατάλληλα τη σχολική κοινότητα.
Η εκπαιδευτική  δράση πραγματοποιήθηκε εντός τεσσάρων διδακτικών ωρών,  δύο ώρες θεωρία (online) και δύο ώρες πρακτική εξάσκηση. Την δράση αυτή παρακολούθησαν οι μαθητές της Β’ και Γ’ Γυμνασίου. Το θεωρητικό μάθημα υλοποιήθηκε online από πιστοποιημένους εκπαιδευτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης, ενώ η πρακτική εξάσκηση εφαρμόστηκε από έναν εθελοντή εκπαιδευτή του «KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές» που είχε τον σημαντικό ρόλο του μέντορα σε συνεργασία με την πιστοποιημένη σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου.
Αρχικά, έγινε επίδειξη και στη συνέχεια πρακτική εξάσκηση, ακολουθώντας κατάλληλα σενάρια στην αντιμετώπιση θύματος που δεν αναπνέει, με έλεγχο του θύματος, κλήση για βοήθεια και ΚΑΡΠΑ. Επίσης, έγινε αναφορά του απινιδωτή και του app iSAVElives. Στη συνέχεια ακολούθησε πρακτική εξάσκηση στην αντιμετώπιση αναίσθητου θύματος και θύματος πνιγμονής από ξένο σώμα.

Δείτε τις παλαιότερες αναρτήσεις σε σελίδα αρχείου

 
Eκθέσεις Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης

Σχολ. Κανονισμός 2025


Αίτηση Ενισχυτικής

Erasmus+ 2023-4

Συνάντηση στην Ισπανία ("Στα χνάρια του Δον Κιχώτη" -δείτε σχετικό δημοσίευμα)
Συνάντηση στην Κροατία (δείτε σχετικό δημοσίευμα)

Εργαστήριο Ρομποτικής

Δείτε  τη σελίδα Ρομποτική
Picture

Erasmus+ 2020-22

* Κατά τα σχολικά έτη 2020-2022 το σχολείο μας συμμετέχει σε δεύτερο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο "Food for Thought".μαζί με σχολεία από την Τουρκία, Πορτογαλία και Πολωνία.
* Το σχολείο μας συντονίζει από το 2018 πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο "Ενεργός μαθητής, ενεργός πολίτης", σε συνεργασία με σχολεία από τη Γερμανία, Ρουμανία, Σλοβενία και Λιθουανία.

Erasmus+ (2015)

Picture
  • Δείτε τον ιστότοπο του προγράμματος (στα γαλλικά)
Powered by Create your own unique website with customizable templates.